Skretanje i izbor prometne trake

Skretanje i izbor prometne trake na raskrižju dvosmjernih cesta jednostavan je postupak uz korištenje osnovnog pravila i pravilnog luka ,  vozač koji skreće desno to obavlja u što manjem luku. Pri skretanju ulijevo povezuju se dvije središnje osi u zamišljenom ili označenom luku, tako da središte raskrižja ostaje s desne strane. Kada su prometne trake nedovoljne širine primjenjuje se pravilo o propuštanju u mimoilaženju.

     
Položaj vozila za skretanja ulijevo ovisi o načinu regulacije prometa, broju i smjerovima prometnih traka iz suprotnog smjera i dinamici nadolazećih vozila. Vozila koja na raskrižju skreću ulijevo, a s ceste s prednosti prolaza ili kada je promet uređen prometnim svijetlima propuštanje nasuprotnih vozila obavljaju u raskrižju, a vozila sa sporedne ceste to mogu obavljati samo na ulazu u raskrižje. Dubina ulaska i položaj ovisi o konfiguraciji raskrižja, ali i prometu iz suprotnog smjera (usporedi donje skice ). Kada je promet sa suprotne strane gust, skretanje u prvu lijevu traku omogućava usporedno skretanje s vozilom iz suprotnog smjera koje skreće udesno. Računajte s tim da desni skretači imaju prednost i prioritet u odabiru trake. Teretna vozila iznad 3,5 t,vozila dulja od 7 m i spora vozila za kretanje na cesti s više prometnih traka za kretanje koriste desnu traku. Za očekivati je da u skretanju odmah zauzmu položaj u prometnoj traci kojom se i dalje namjeravaju kretati pa stoga dublje ulaze u raskrižje.

Luk skretanja

Da bi ste odredili pravilan luk skretanja nije dobro zakretati volan dok je vozilo u mirovanju, jer se pri tome ne može odrediti adekvatan kut zakretanja kotača. Vozilo bi moglo krenuti u krivom smjeru. Ispravno je to učiniti tek pri pokretanja vozila, tako da pogled usmjerite u odredišnu točku i prednjim kutom pokušate pratiti određenu putanju. To se događa već na samom početku skretanja, a kasnije veće korekcije mogu vozilu skrenuti sa zamišljene putanje. Središnje vodilice služe za bolju orijentaciju, a eliptični oblici pri većoj brzini mogli bi vas navesti da na kraju nekontrolirano uđete u tuđu traku. Ovo je učestalo na raskrižjima na kojima su vodilice loše uočljive ili kod vozača koji na njih ne obraćaju dovoljnu pažnju.